אחוז ניכר של התלונות שהתקבלו ונמצאו מוצדקות היו נגד חברת "הוט"
בשנת 2015 התקבלו במועצה לשידורי כבלים ולוויין 2,921 פניות ציבור, ירידה חדה של 39% מהתקופה המקבילה אשתקד. לא ברור מה הסיבה לשינוי, אולם עדיין מדובר במספר רב של תלונות, שאחוז גבוה מהן נמצא מוצדק.
מתוך התלונות, כ-1,616 תלונות נגעו לחברת הוט (55%), 492 תלונות נגעו לחברת יס (17%) ושאר התלונות עסקו בנושאים אחרים. בשקלול מספר המנויים, בהוט לכל 10,000 מנויים התקבלו 19.6 תלונות וביס לכל 10,000 מנויים התקבלו 7.7 תלונות. כ-49% מהפניות נמצאו מוצדקות ודרשו את טיפול המועצה. כ-5% מהפניות נמצאו מוצדקות חלקית ו- 10% נמצאו לא מוצדקות.
בחלוקה לנושאים, מספר הפניות בתחום השירות ירד ב-59% בהשוואה לשנת 2014: כ-729 פניות בהשוואה ל-1799 פניות. ירידה של 38% חלה בפניות הקשורות לנושאים כספיים, מ-1497 פניות בשנת 2014 ל-924 פניות בשנת 2015.
העלייה המשמעותית ביותר, של יותר מ- 200%, נרשמה בתלונות על שידורי הספורט: מ-60 תלונות בשנת 2014 ל-179 תלונות בשנת 2015. מתוך מספר תלונות זה, כ-122 נגעו לאי שידור משחקה של בית"ר ירושלים במוקדמות הליגה האירופית בחודש יוני אשתקד.
אגב, במהלך החצי השנה הראשונה של 2015, כ 70% מהפונים למועצה בנוגע לחיובים כספיים, לרבות הערמת קשיים לניתוק, בעיות טכניות ונושאי שירות – קיבלו החזרים כספיים מהחברות.
יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, אמרה: "הנתונים מעידים על הצלחה גדולה של המועצה ועובדיה בפעולות האכיפה שלה נגד עוולות צרכניות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית".