החלטה: מסרון לפני סוף מבצע

החלטה: מסרון לפני סוף מבצע
"להשוות מחירים באופן תדיר". טלוויזיה
צילום: pixabay.com

בעקבות תלונות רבות המועצה לשידורי כבלים ושידורי לוויין החליטה לעשות סדר בענף

המועצה לשידורי כבלים ושידורי לוויין התכנסה לסיכום השימוע המקיף שערכה לאסדרת מדיניות התעריפים והמחירים בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית.

כזכור, בחודש נובמבר פנו שתי החברות למועצה בסמיכות זמנים לאישור העלאות מחירים של חלק משירותיהן, באופן שלא כל הלקוחות ישלמו מחיר זהה למוצר זהה, אלא יתקיימו מחירים שונים רבים לאותו מוצר. בחינת הבקשות חשפה תמונה מדאיגה ביחס למדיניות המחירים הנהוגה בשוק מזה שנים.

בחינה כלכלית מקיפה שערך ד”ר רועי שלם קבעה כי במדיניות הנוהגת יש לכאורה פגיעה בתחרות, הטעייה צרכנית ואפליה בין לקוחות, וכי קיימים כיום בשוק מאות מסלולי מבצע במסגרתם מוצעים מחירים שונים ולתקופות שונות, למוצרים זהים עבור לקוחות שונים. בנוסף, מוצעים בשוק מבצעים מתמשכים “לכל החיים”, במהלכם מעלה החברה מחירים מבלי שהמנוי יידע מראש מה יהיו הסכומים שישלם.

המועצה החליטה לא לאשר את העלאות המחיר עד לקביעת מדיניות מאסדרת שתתקן את המצב הקיים.

"להשוות מחירים באופן תדיר". טלוויזיה|צילום: pixabay.com
“להשוות מחירים באופן תדיר”. טלוויזיה|צילום: pixabay.com

בתום שימוע הוחלט כי הוט ויס יפרסמו את המבצעים שהן מציעות ללקוחות ויעדכנו אותם באופן שוטף באתרי האינטרנט ובחשבונית החודשית באמצעות הפנייה לאתר. תשומת לב מיוחדת תינתן גם ללקוחות שאינם מחוברי אינטרנט באמצעות ערוצי המידע.

עוד נקבע כי מבצעים יוגבלו לתקופה שבין 4 -18 חודשים. תיאסר העלאת מחיר תוך כדי מבצע, כשבמעמד החתימה הצרכן יידע בבירור מה יהיה המחיר שישלם לאחר סיום תקופת ההנחה הראשונה.

עוד הוחלט כי 21 יום לפני תום מבצע הלקוח יקבל הודעה במסרון ובמעטפית (דרך מסך הטלוויזיה) על סיומו.

ד”ר בן חי שגב: “המועצה העמידה לרשות הצרכנים את מירב הכלים לפקח על המחירים שהיא משלמת עבור שירותי הטלוויזיה. אני קוראת לציבור לגלות עירנות, לעקוב, לבדוק ולהשוות מחירים באופן תדיר”.


כתבות שתשמחו לקרוא

הוסף תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *