ירידה חדה במספר התלונות של הציבור

ירידה חדה במספר התלונות של הציבור
"הצלחה". טלוויזיה
צילום: אתר pixabay.com

אחוז ניכר של התלונות שהתקבלו ונמצאו מוצדקות היו נגד חברת “הוט”

בשנת 2015 התקבלו במועצה לשידורי כבלים ולוויין 2,921 פניות ציבור, ירידה חדה של 39% מהתקופה המקבילה אשתקד. לא ברור מה הסיבה לשינוי, אולם עדיין מדובר במספר רב של תלונות, שאחוז גבוה מהן נמצא מוצדק.

מתוך התלונות, כ-1,616 תלונות נגעו לחברת הוט (55%), 492 תלונות נגעו לחברת יס (17%) ושאר התלונות עסקו בנושאים אחרים. בשקלול מספר המנויים, בהוט לכל 10,000 מנויים התקבלו 19.6 תלונות וביס לכל 10,000 מנויים התקבלו 7.7 תלונות. כ-49% מהפניות נמצאו מוצדקות ודרשו את טיפול המועצה. כ-5% מהפניות נמצאו מוצדקות חלקית ו- 10% נמצאו לא מוצדקות.

"הצלחה". טלוויזיה|צילום: אתר pixabay.com
“הצלחה”. טלוויזיה|צילום: אתר pixabay.com

בחלוקה לנושאים, מספר הפניות בתחום השירות ירד ב-59% בהשוואה לשנת 2014: כ-729 פניות בהשוואה ל-1799 פניות. ירידה של 38% חלה בפניות הקשורות לנושאים כספיים, מ-1497 פניות בשנת 2014 ל-924 פניות בשנת 2015.

העלייה המשמעותית ביותר, של יותר מ- 200%, נרשמה בתלונות על שידורי הספורט: מ-60 תלונות בשנת 2014 ל-179 תלונות בשנת 2015. מתוך מספר תלונות זה, כ-122 נגעו לאי שידור משחקה של בית”ר ירושלים במוקדמות הליגה האירופית בחודש יוני אשתקד.

אגב, במהלך החצי השנה הראשונה של 2015, כ 70% מהפונים למועצה בנוגע לחיובים כספיים, לרבות הערמת קשיים לניתוק, בעיות טכניות ונושאי שירות – קיבלו החזרים כספיים מהחברות.

יו”ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין, ד”ר יפעת בן חי שגב, אמרה: “הנתונים מעידים על הצלחה גדולה של המועצה ועובדיה בפעולות האכיפה שלה נגד עוולות צרכניות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית”.


כתבות שתשמחו לקרוא

הוסף תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *